Ako dopadol súboj Dobré ráno vs Teleráno v máji?
Dobré ráno v TV JOJ má za sebou prvý mesiac vysielania. Čo hovoria čísla sledovanosti? Je nový formát JOJky plnohodnotnou konkurenciou pre markizácke Teleráno?
Nový ranný formát, ktorý štartuje každý nový pracovný deň na JOJke už o 5:55, sa na obrazovkách objavuje už viac než 30 dní. Je preto najvhodnejší čas na hodnotenie jeho doterajších výsledkov. Dobré ráno bolo nasadené ako priama konkurencia už 18 rokov vysielanému Teleránu zo Záhorskej Bystrice. Masívna reklamná kampaň, množstvo pútačov pri cestách a priamy kontakt s divákom na bratislavskom nábreží však nedosiahli želaný efekt. Dobré ráno si za prvý mesiac vysielania vybojovalo len podpriemerné čísla. Dokonca vyššiu sledovanosť dosahovali reprízy spravodajských relácií z predošlého dňa, ktoré boli nasadené v rovnakom čase pred spustením rannej šou.
Najsledovanejším dielom Dobrého rána bolo hneď jeho prvé vysielanie, ktoré zaznamenalo trhový podiel 19,1%. Najhoršie na tom však bolo 15. mája, kedy zaujalo len niečo viac než 7% divákov, ktorí boli ráno pred televíznymi obrazovkami. V súčasnosti sa sledovanosť ustálila na ratingu 0,6 až 0,7%, čo predstavuje priemerný podiel 13%.
Markizácke Teleráno napriek nasadeniu konkurenčného programu nezaznamenalo žiadne straty. Marketing televízie vedel ako zaujať a na podporu sledovanosti zaviedol súťaž o finančné ceny, ktorá núti divákov sledovať reláciu a zaznamenať heslo daného dňa. Podiel na trhu Telerána sa dlhodobo pohybuje na úrovni 40 až 45%, kým druhá časť Telerána dokáže zaujať aj viac než 55% ľudí, ktorí aktuálne sledujú televíziu.
Televízia JOJ a jej formát Dobré ráno má po prvom mesiaci veľa práce. Dobré ráno totiž nedokázalo dosiahnuť určené ciele a je preto otázne, ako dlho vydrží na televíznej obrazovke.
Kategórie: Novinky v slovenských tv, Novinky v TV JOJ a jej kanáloch, Novinky zo sveta TV