Markíza archív + online
Televízia Markíza už od svojho vstupu na televízny trh v roku 1996 je jednou z najsledovanejších televízií na Slovensku. Vlastníkom televízie je spoločnosť Central European Media Enterprises (CME) s akvizíciami najmä na Slovensku (Markíza), Česku (Nova), Bulharsku, Chorvátsku, Rumunsku či Slovinsku. Dlhodobým cieľom Markízy je prinášať svojim divákom kvalitný program v čo najvyššej obrazovej kvalite. Bola absolútne prvou televíziou na Slovensku, ktorá odvysielala kinotitul v natívnej HD kvalite. Stalo sa tak už na Štedrý večer v roku 2009 a išlo o Oscarom ocenený animovaný film Happy Feet.
Televízia kládla hneď od začiatku veľký dôraz nielen na budovanie svojej značky, ale aj na vytváranie televíznych tvárí. Bola totiž prvá, ktorá sa rozhodla promovať svoje tváre v dovtedy nevídanom merítku. Vrcholom tejto snahy bola divácka anketa TOM (Televízna osobnosť Markízy). Určite si spomeniete na najväčšie hviezdy z tohto obdobia – Braňa Ondruša, Anetu Pariškovú či Andreu Vadkerti.
Televízia Markíza sa stala najsledovanejšou televíziou aj vďaka svojej širokospektrálnosti. Dokáže totiž zabaviť celú rodinu. Spravodajstvo Markízy už od počiatku nieslo nálepku apolitického vysielania a takmer okamžite sa stalo najsledovanejším na Slovensku. Ako je na dobrej stanici zvykom, ani tu nesmie chýbať každodenné vysielanie ranného bloku zaujímavostí naživo – populárne Teleráno. Samozrejmosťou sú aj bulvárne formáty pre milovníkov showbiznisu typu Smotánka. Na svoje si prídu aj fanúšikovia kriminálnych seriálov, sitcomov a publicistických relácií. Nesmieme zabudnúť ani na pravidelnú porciu premiérových kinohitov.
Markíza sa nevyhýba samozrejme ani vlastnej produkcii, ako sú rôzne reality show (Big Brother, Farma…), komediálne seriály (Susedia, Horná Dolná…), rôzne talentové show ako Československá Superstar, Let´s Dance, Masterchef a podobne. Toto sú najvýraznejšie domáce formáty posledného obdobia: Chart show, Tvoja tvár znie povedome, Dobre vedieť, Kredenc.