Skupina Markíza na čele rebríčka sledovanosti aj v máji
Podobne ako v apríli si na slovenskom televíznom trhu v máji najlepšie viedla skupina Markíza, ktorá porazila konkurenciu každý jeden deň. V rámci sledovanosti celý trh ovládla v najpodstatnejšej cieľovej skupine 12-54 spevácka talentová súťaž SuperStar, v širšej cieľovej skupine 12+ to bolo Počasie.
Priemerný celodenný trhový podiel mala skupina Markíza v máji 27,3 % a konkurenčnú komerčnú skupinu JOJ tak predbehla až o 7,2 percentuálneho bodu (výsledok Joj: 20,1 %). Markíza tiež bola jednotkou na trhu počas všetkých 31 májových dní.
Samotná materská stanica Tv Markíza bola najsilnejšia spomedzi všetkých, pričom dosiahla v cieľovej skupine 12-54 priemerný celodenný podiel 20,2 %. Pre porovnanie druhá v poradí Tv JOJ dosiahla v rovnakom období len 13,4 %.
V obchodne najpodstatnejšom prime-time (19.00-23.00) zaznamenala Markíza v máji takisto najvýraznejší výsledok zo všetkých a to 30,7 %-ný priemerný podiel (skupina Joj iba 23,8%) a bola jednotkou v 30 z 31 dní. Samotná Tv Markíza mala v prime-time priemerný trhový podiel 23,4 % (Tv JOJ 16,7 %).
Výborné výsledky dosiahli aj menšie stanice Doma a Dajto. V rámci televízie Doma sa najviac darilo populárnemu tureckému seriálu Cennet, ktorý v cieľovej skupine 12-54 epizódou vysielanou vo štvrtok 21.mája 2020 dosiahol nadpriemerný rating 2,8 % a od marcového štartu seriálu aj absolútny rekordný zápis – trhový podiel až 8,3 %. Z ponuky Dajto zas divákov najviac oslovila v cieľovej skupine 12-54 komédia Piadihajzlík v akcii, ktorá v utorok 12.mája 2020 dosiahla nadpriemerný rating 2,5 % a trhový podiel 6,6 %.
Kategórie: Novinky v slovenských tv, Novinky v TV Markíza a jej kanáloch, Novinky zo sveta TV