Veľké noviny posilňujú, spravodajstvo na Markíze stráca
JOJ počas leta začína valcovať Markízu. Presun Veľkých novín na čas 19:30 spôsobil prílev divákov a zabezpečil vynikajúcu štartovú pozíciu pre Šport a Najlepšie počasie.
Televízne noviny na Markíze sa už dlhodobo trápia a postupne úplne zabúdajú na čísla sledovanosti, ktoré pravidelne prekračovali hranicu 40%. Uplynulý týždeň ich dokonca porazila spravodajská relácia konkurenčnej JOJky. V prvej polhodine Televíznych novín si Markíza ešte dokázala udržať pozíciu trhového lídra, ale s postupným približovaním sa k času 19:30 diváci rapídne ubúdali a presúvali sa ku konkurencií. Veľké noviny na JOJke sledovalo v priemere približne o 30tisíc divákov viac ako Markízu, pričom si obe relácie vyslúžili podiel na trhu približne 30%. JOJka pokračuje vo vynikajúcich výsledkoch aj pri Športe a Najlepšom počasí, ktoré si v poslednej dobe udržujú sledovanosť na úrovniach 31%, resp. 27%. Uplynulý piatok sa dokonca stal Šport na JOJke programom s najväčším podielom na trhu počas celého dňa.
JOJke teda výrazne pomohol presun spravodajských relácií na pôvodný a zaužívaný čas a nevystaviť hneď tri spravodajské relácie na troch televíziách priamemu boju o diváka. Veľké Noviny ťažia najmä z toho, že v čase ich začiatku sa v spravodajstve na Markíze či Jednotke RTVS vysielajú už menej atraktívne reportáže a divák má šancu aj v neskoršom čase vidieť hlavné udalosti dňa. Podiel 30% je teda rapídny nárast oproti hodnotám 21 až 25%, ktoré Veľké noviny dosahovali s vysielacím časom od 19:00.
Kategórie: Novinky v slovenských tv, Novinky v TV JOJ a jej kanáloch, Novinky v TV Markíza a jej kanáloch, Novinky zo sveta TV